joebreeze500

Gary Fisher, Charlie Kelly, Ted Ritchey oraz Joe Breeze - doświadczony konstruktor ram, w latach 70 wspólnie położyli podwaliny pod współczesne kolarstwo górskie.Swoją przygodę z rowerami Joe rozpoczął w Kalifornii, gdzie grupa  hippisów katowała rowerowe graty wyposażone w „balonowe” opony.

Tadeusz Pietrzak

Swoją przygodę z rowerami Joe rozpoczął w Kalifornii, gdzie grupa  hippisów katowała rowerowe graty wyposażone w „balonowe” opony.
Wynajdowali oni stare "klekoty" (Clunker) przerabiali je stosownie do swoich potrzeb i zjeżdżali na nich z najwyższej w okolicy San Francisco góry, szczytu Mount Tamalpais (900 m npm) w Marin County. Okolice góry obfitowały w dzikie ostępy, niezliczone ścieżki górskie i drogi zarezerwowane dla straży pożarnej, zamknięte dla ruchu samochodowego. Zabawa na bezdrożach doprowadziła go do zbudowania w 1977 roku roweru górskiego z prawdziwego zdarzenia, Breeze skopiował geometrię roweru Schwinn Excelsior dodał piętnastobiegową przekładnię, hamulce canlilever , szeroką kierownicę i dźwignie hamulca od motocykla tak narodził się  Clunker Classic (Klasyczny Klekot) prototyp współczesnego roweru górskiego...

joebreeze500

Przez ostatnie kilkanaście lat , projektował rowery trekingowe i rekreacyjne, a w amerykańskim senacie apelował o rozbudowę ścieżek rowerowych. Jednak w 2010 roku Joe postanowił wrócić do konstruowania rowerów mtb, tak powstały dwie linie klasycznych hardtaili :  Lightning ( wykonane ze stali) oraz Thunder ( wykonane z aluminium). W przyszłym sezonie Breeze zapowiedział wypuszczenie dwóch  nowych konstrukcji, tym razem będą to 29'tki Cloud 9 wykonany z karbonu oraz aluminiowy Jetstream.

Ramy wykorzystywać będą rury D'fusion, charakteryzują się one profilem w kształcie  litery D, taki kształt wzmacnia konstrukcję oraz lepiej absorbuje drgania.  Jak twierdzi nieskromnie sam konstruktor będą to najszybsze, najlżejsze, najzwrotniejsze  twentyninery na rynku, a to wszystko zamierza osiągnąć skracając tylni trójkąt roweru. Innym rozwiązaniem dzięki któremu rower będzie bardziej „kompaktowy” jest umieszczenie tylnego hamulca wewnątrz tylnego trójkąta ramy. Niestety na dzień dzisiejszy nie są znane żadne szczegółowe dane nowych modeli.

 

 

breezer-jetstream