http://www.test.rowery650b.eu/images/stories/news/Ramy/bh_lynx/lynx-48-29.jpg

Co tu dużo ukrywać – miałem zajawkę na rowery niemieckie, były i amerykańskie, teraz chyba przyszedł czas na hiszpańskie…a tak się składa, że obok znanej Orbei i Mondrakera na polski rynek wkracza kolejna firma z Półwyspu Iberyjskiego

Mateusz Nabiałczyk

BH pokazało się nawet ostatnio w Kielcach, osobiście nie byłem, ale podobno nacisk położono na szosówki…no cóż. Czy to oznacza, że w temacie MTB i to jeszcze na kole 29” nie ma się po prostu czym chwalić?

lynx-48-29

Oj żeby każda firma była taka skromna. BH Lynx to full o skoku 120mm z zawieszeniem Split Pivot.

Pytanie, co to jest? Najszybciej będzie, gdy padnie DW z dopiskiem Link. Pan Dave Weagle za cel obrał sobie stworzenie kolejnego systemu zawieszenia. Po co, skoro DW Link jest zdaniem wielu bikerów najlepszym systemem zawieszenia, złotym środkiem pomiędzy typowym 4-zawiasem a tępawymi virtualami? Teorii jest na to wiele, sam przyznam, że w kwestii zawieszeń nie poruszam się swobodnie niczym pokryty Kashimą damper Foxa, więc jak za daleko się zapędzę, to poprawcie.

 

System powstał z myślą o czymś tańszym i łatwiejszym w produkcji, z mniejszą ilością elementów i możliwie bestratnym przeniesieniem charakterystyki DW Linka. Donosy użytkowników świadczą o tym, iż rzeczywiście udało się odizolować od korby i hamulców, ale momentami brakuje tej finezji, którą posiada DW. Jak to wygląda w konkretnej ramie to już inna historia, czego przykładem niech będzie moja przygoda z Turnerem Sultanem, który nie pokazał swojej wyższości choćby nad zwykłym FSRem, chociaż trzeba uczciwie przyznać, że to trochę jak rozmowa o wyższości  świąt, wiecie jakich.

lynx 03

Natomiast bardzo jednoznaczny w ocenie jest wyczyn w postaci osiągnięcia 430mm długości ogona w fullu! Sztywniaka z takim krótkim CSem trochę bałbym się, ale skoro dodatkowy amortyzator pilnuje, aby tył mocno nie skakał, czemu nie?

geo

Całość geometrii prezentuje się nad wyraz korzystnie, dodatkowo cieszy niski przekrok.

bh-lynx-48-29-carbone-97-2014

bh-lynx-48-29-alu-87-2014

 

W pełni węglowa konstrukcja wazy około 2,4kg w średnim rozmiarze i kosztuje 2,500…Euro. Dużo i nie ma w ogóle o czym gadać, ale z drugiej strony mamy możliwość sięgnięcia po wersję alu. Przy okazji ominiemy istotną wadę topowego wariantu w postaci bezpośredniej ekspozycji dampera na syf lecący spod tylnego koła…aż dziwota, że nie zaprojektowano od razu jakiejś przykręcanej osłonki.

2014-BH-Lynx-Split-Pivot-29er-mountain-bike03

(fot: bikeradar.com)