http://www.test.rowery650b.eu/images/stories/news/Rowery/Juliana/nevis_primeiro_3Q.jpg

Jakiś czas temu usłyszałem bardzo zgrabne sformułowanie: „kobiety są najszybciej rosnącą gospodarką świata”. Ten trend dostrzegają i rozumieją nie tylko producenci samochodów, telefonów komórkowych, szklanek, œśrubokrętów, ale także rowerów. 

Piotr Wrotek

 

 

Kobieta chce mieć produkt dedykowany właśnie dla niej. Chce mieć rower skrojony i dostosowany do swojej anatomii i odpowiadający jej estetyce. Nikt tak dobrze nie zrozumie białogłowy jak druga niewiasta. Dlatego firma Santa Cruz projektując rowery dla płci pięknej, od blisko 15 lat współpracuje z Julianą Furtado, byłą mistrzynią świata. Dwa lata temu jednak został obrany nowy kierunek współpracy i rozpoczęto budowę nie tyle nowego modelu Santa Cruz, co całej linii i marki – Juliana. Sama mistrzyni podkreśla, że motywacją do wytężonej pracy była chęć popularyzacji kolarstwa wśród pań.

Ofertę Juliany stanowi pięć modeli w pełni przemyślanych tak, aby jak najlepiej sprostać oczekiwaniom kobiet. Pisząc „w pełni przemyślane” mam na myśli nie tylko same ramy o obniżonym przekroku. Zwrócono również uwagę na takie detale jak grubość gripów czy szerokość kierownicy wychodząc z założenia, że dłonie kobiece są mniejsze a rozstaw ramion węższy. Dopełnieniem tego jest specjalnie dedykowane siodełko, a wszystkie te komponenty sygnowane są nazwą Juliany.

Wszystkie jednoślady ze stajni Juliana Bicycles korzystają z najnowszych rozwiązań techonologicznych stosowanych w wyczynowym sprzęcie, między innymi główki "tapered', mocownia PM, przedniej przerzutki direc-mount, cięgna przerzutek puszczone w pełnym pancerzu. Krótko mówiąc norma dla firm takich jak kalifornijska Santa.

NEVIS

Najtańszym modelem w ofercie jest Nevis. Aluminiowy hardtail sprzedawany jest w dwóch wersjach wyposażenia. Droższy Primeiro waży niecałe 12kg, a jego tańszy brat (choć może w tym przypadku należałoby napisać siostra) waży 13kg. Oba w kolorze perłowej bieli toczą się na 29 calowych kołach, natomiast rower o najmniejszym rozmiarze wyposażony jest w 26 calowe toczydełka.

 nevis primeiro 3Q
Fot. Nevis Segundo (źródło: julianabicycles.com)

Geometria

 

XS

S

M

WHEEL SIZE

26"

29"

29"

STANDOVER [cm]

684.6

719.1

756.3

SEAT TUBE LENGTH - CENTER TO TOP [cm]

355.6

406.4

444.5

TOP TUBE [cm]

520.7

563.9

584.2

HEAD TUBE °

68.0

70.0

70.5

SEAT TUBE °

72.0

71.0

71.0

ORIGIN

Origin to model z pełną amortyzacją - bezpoœśredni następca fulla, który zapoczątkował cały projekt Santa Cruz Juliana. Podobnie jak w przypadku Nevis, najmniejszy rozmiar zbudowany jest na 26 calowych kołach, natomiast rozmiary większe od XS to 29 cali. Aluminiowa rama i jednozawiasowy system zawieszenia wspierany przez system CTD od FOX'a, to cecha wspólna dwóch wersji modelu Origin: Primeiro i Segundo.

 juliana origin segundo 29er womens mountain bike 2014 colour pearl white size letter s

origin-primeiro

Fot. Origin Primeiro (źródło: julianabicycles.com)

Geometria

 

XS

S

M

WHEEL SIZE

26"

29"

29"

STANDOVER [cm]

689.0

692.2

699.2

SEAT TUBE LENGTH - CENTER TO TOP [cm]

381.0

418.0

444.5

TOP TUBE [cm]

520.7

563.9

584.2

HEAD TUBE °

69.5

71.0

71.0

SEAT TUBE °

74.0

73.5

73.5

JOPLIN

Zawieszenie młodszej siostry – Joplin – oparte jest o system wirtualnego punktu obrotu VPP, którego jednym z właścicieli patentu jest Santa Cruz. W odróżnieniu od dwóch poprzednich modeli linia Joplin została rozbudowana o trzeci wariant wyposażenia - wyceniony na ponad 5 tysięcy amerykańskich dolarów, karbonowy szkielet, który ma na celu chwytać za serca miłośniczki gładkich powierzchni, lekkości i obłych kształtów.

 

joplin-primeiro juliana-joplin-primeiro-2014

 

Fot. Joplin Primeiro (źródło: julianabicycles.com)

Geometria

 

S

M

L

WHEEL SIZE

29"

29"

29"

STANDOVER [cm]

715.44

724.89

736.67

SEAT TUBE LENGTH - CENTER TO TOP [cm]

419.1

444.5

469.9

TOP TUBE [cm]

555.4

587.2

612.7

HEAD TUBE °

70.2

70.2

70.2

SEAT TUBE °

72.3

72.4

72.4

JUNO i FURTADO

Dla wielbicielek kół 650b Juliana przygotowała dwa modele: Juno i Furtado. W Juno zastosowano klasyczną konstrukcję jednozawiasu. Jeżeli chodzi o osprzęt to zastosowane w nim komponenty zbliżone są do specyfikacji Origin Segundo. Wirtualny punkt obrotu to podobnie jak w przypadku Joplin konstrukcja zawieszenia Furtado. Za amortyzację w obu wersjach Furtado odpowiadają produkty firmy Fox. W droższym modelu zastosowano dodatkowo regulowaną sztycę Rock Shox Reverb.

JULIANA JUNO PRIMEIRO furtado-primeiro
Juno-Primeiro-3Q furtado-primeiro-3Q

Fot. Furtado Primeiro (źródło: julianabicycles.com)

W kontekście rowerów dla płci pięknej nie można nie wspomnieć o ich kolorystyce. Pracownicy lakierni na pewno są zadowoleni, gdyż pomalowanie rowerów Juliena wydaje się proste. Projektanci postawili sobie za cel stworzenie ciekawych i eleganckich bicykli przy zastosowaniu wyłącznie kilku kolorów. W ten sposób uniknęli pstrokacizny i cepeliady. Myślę, że słowa: prostota i elegancja najlepiej wyrażają to, jak prezentują się te rowery jeśli chodzi o ich szatę graficzną. Sama Furtado powiedziała, że nie chodziło jej tylko i wyłącznie o domalowanie kilku kwiatków na już istniejącym modelu i sprzedawaniu go jako roweru kobiecego. Chodziło o większą głębię i zbudowanie nowego roweru od podstaw tak, aby każdy detal był projektowany z myœślą o kobietach.

A co Wy na to? Czy Wy, drogie Panie byłybyście zadowolone z takiego mobilnego prezentu? Czy drodzy Panowie widzicie swoje matki, żony i kochanki dosiadające aluminiowe i karbonowe konstrukcje Juliany?