http://www.test.rowery650b.eu/images/stories/news/opony/wtb%20bronson/wtb-logo-large.jpg

Połowa marca za pasem, za oknem nie dość, że mokro, to jeszcze zimno, a jednak każdy bywalec wyścigów XC i maratonów doskonale wie, że już niedługo zaczynamy sezon...niektórzy twierdzą, iż ten tak naprawdę nigdy się nie kończy, mniejsza. Wszyscy natomiast potrzebują dobrych opon...lepszych, niż te, które już mają

Mateusz Nabiałczyk

Schwalbe, Continental, może jakiś anorektyczny Geax, ale oferta WTB?! Kiedyś był bezkompromisowy Vulpine i to na tyle. Z początku był dość lekki – 550g, później się utyło do 600g, co w wybrednym środowisku czcicieli Boga Wagomira mocno studziło emocje związane z niesamowitym komfortem i szybkością tej gładkiej gumki.

Teraz WTB prezentuje nowy model celujący właśnie w ścigantów. NineLine w rozmiarze 29” ma zawojować rynek.

Jakie są jego atuty? Łączy zalety uśmierconego już brata (mieszanka gumy i zastosowane technologie) z odszczepieńczymi dla marki cechami, takimi, jak choćby niska waga, która ma wynosić  540gram. W tym przypadku słowo „ma” wypada w sposób specyficzny zaakcentować, bo WTB miewa tendencje do okłamywania klienta (vide obręcze i19, które katalogowo mają 445g, kiedyś podawano jeszcze więcej, a w praktyce nie chce pokazać się więcej, niż 428g...przynajmniej 4 sztuki, które miałem w rękach). Pozostaje zatem mieć nadzieje, że i w tym przypadku będzie jeszcze lżej, albo przynajmniej nie ciężej.

1

Niemiecka konkurencja o podobnym bieżniku i szerokości ok 2-2.1” to jakieś 10% mniej masy...i zdecydowanie mniej komfortu w analogicznej szerokości, większa podatność na uszkodzenia mechaniczne i porowatość ścianek bocznych. Jak bardzo? Mam nadzieję, że uda nam się to niebawem sprawdzić.

Producent podkreśla, że NineLine jest niesamowicie szybka i patrząc kątem oka na leżące obok mnie Vupliny jakoś mu wierzę. Żałuję tylko, że nie zrobili szerokości 2,1-2,2”. Zastanawiam się, czy ułożone w jodełkę niemal kwadratowe klocki lepiej sprawdzą się z przodu czy z tyłu.

Internet sugeruje jeszcze, że opona wbrew stronie producenta, funkcjonować będzie w 2 wariantach – Race o deklarowanych powyżej parametrach i TCS z gwarantowaną kompatybilnością bezdętkową o masie 600g. Ciekawe, czy rzeczywiście tak będzie i ile solidniejsza się okaże, bo uszczelnienie cieńszego Race’a  nie powinno być problemem – opony tej marki trzymają nawet bez mleka.