http://www.test.rowery650b.eu/images/stories/news/opony/Maxxis2015/Maxxis_TreadLite_EB2015.jpg

Maxxis należy do grona największych producentów ogumienia rowerowego i jednocześnie marek dbających o zaspokajanie rowerowych potrzeb swoich fanów. Targi Eurobike 2014 potwierdziły, że w nadchodzącym sezonie czeka na Nas kilka interesujących nowości.

Michał Śmieszek

Azjatycki potentat wzorem konkurencji poszerza ofertę opon 27.5, co nie powinno nikogo zaskakiwać. 26ery oprócz specjalistycznych dyscyplin, grawitacyjnych odchodzą w niebyt na rzecz średniego rozmiaru koła. Na szczęście Maxxis nie zapomina o 29 calach, spośród których będzie co wybierać.

Nowością będzie na pewno Maxxis Tread Lite - ponoć wyjątkowo szybka i względnie uniwersalna opona XC/Al-Mountain o szerokości 29x2.1", której podstawą jest dwuskładnikowa gumowa mieszanka i oplot o gęstości 120TPI. Obły profil i charakterystyczny układ bieżnika sprawdzi się doskonale na szybkich szlakach i względnie suchych warunkach. Tradycyjnie, wysokie i specjalnie wyprofilowane klocki na krawędziach mają pomóc w utrzymaniu trakcji w zakręcie. Niskie opory toczenia gwarantuje wspomniany, gumowy i opatentowany karkas TR + EXO oraz "jodełka" na czole opony.

Maxxis TreadLite EB2015

Zdaniem producenta, Tread Lite sprawdzi się równie dobrze na przedzie jak też z tyłu. Miejmy nadzieję, że nowa propozycja dla krosiarzy nie będzie zbytnio papierowa, co w pewnym sensie potwierdza waga - 630g (29")

Kolejną propozycją skierowaną raczej do sympatyków XC i AM będzie znany i ceniony Maxxis Ikon. "Ikona" nie jest nowością samą w sobie, ale w tym roku producent dodał wersję 29x2,35", którą powinni docenić właściciele rowerów ścieżkowych. Chudszy Ikon 29x2.1 ważył zdecydowanie poniżej 600g, można więc śmiało założyć, że jego bardziej "utyta" wersja nie będzie znacznie cięższa.

Maxxis Ikon EB2015

Pamiętacie model Aspen? Musicie, gdyż to nie mniej popularny kapeć azjatyckiego potentata. W tym roku stara, dobra guma otrzyma mocniejszą osnowę i lżejszą mieszankę - TR + EXO. Sprawdzony bieżnik nie doczekał się aktualizacji.

Maxxis Aspen 1

Trzecią nowością będzie Ardent. Też go dobrze znacie. W sezonie 2015 ten kapeć przybierze na objętości za sprawą pojawienia się wersji 29x2.4", dedykowaną dla cięższych użytkowników i ich jednośladów. Model będzie występował w przyrodzie w co najmniej dwóch odmianach karkasu: TR i TR + EXO. I to nie wszystko, gdyż przygotowano także wersję Ardent Race o szerokości 29x2.2"

Maxxis ArdentRace EB2015

Jedną z ciekawszych opon będzie z pewnością Maxxis Chronicle, o którym pisaliśmy parę miesięcy temu. To specjalistyczny kapeć o szerokości 29x3", przeznaczony do nowego gatunku w świecie dużych kół - "29+". Chronicle to dwa kapcie - droższy o gęstości oplotu 120 TPI i z mieszanką EXO, oraz ekonomiczny - drutówka o gęstości osnowy 30TPI. Interesuje Was waga i cena tego potwora? 1055g/120Euro (120TPI).

Maxxis chronicle EB2015

Maxxis nie zapomniał o tych, co lubią latać i cisnąć tam, gdzie szlak już dawno się skończył. Dla tych zapaleńców stworzono model Shorty, który w roku 2015 urośnie do interesujących nas rozmiarów 27.5" oraz 29". Niestety, wielkokołowej aktualizacji nie doczeka się jeszcze błotny kapeć WET SCREAM. Dostępny będzie jednak w opcji 650B.

Maxxis Shorty

Oczywistą oczywistością jest kompatybilność wszystkich nowych kapci Maxxisa z systemami bezdętkowymi (tubeless ready). Ceny w PLN pojawią się wkrótce.

P.S Nie mogę nie wspomnieć o Mamucie - w pełni tłustym pączku w cieście - o szerokości 26x4.00. Wspominam o nim jedynie dlatego, że jest....po prostu wieeelki i tłusty - zupełnie jak ja!

Maxxis Mammoth EB2015

 (info: www.mtb-news.de; photo: 2014 Johaness Herden)